Een merkkompas voor Schothorst.

Dit is Een merkkompas voor Schothorst

SFR – Schothorst Feed Research (ook wel "de Schothorst" voor intimi) is al meer dan 90 jaar een begrip in de diervoedersector. Als onafhankelijk onderzoeksinstituut is SFR dé autoriteit in Nederland op het gebied van onderzoek naar de nutriëntenbehoefte van landbouwhuisdieren, zoals pluimvee, rundvee en varkens.

>> Onze bijdrage Dus.

Als een wat introverte organisatie, met een sterke wetenschappelijke achtergrond, wordt er vaak ingezoomd op de details. Dit maakt het soms lastig om van een afstand naar jezelf en de onderneming te kijken. Omdat verschillende communicatievraagstukken naar boven kwamen, groeide de behoefte om juist wat meer uit te zoomen. Bovendien is de onderneming geëvolueerd naar een commerciële speler die niet alleen in Nederland, maar ook in Europa en Azië actief is. Om deze groei verder te ondersteunen, was een duidelijke strategie en merkidentiteit noodzakelijk.

Wij hebben het DNA van SFR gevangen in een prachtig Merkkompas. Dit strategische document geeft, net als een echt kompas, richting aan de verdere ontwikkeling van de organisatie. Het laat helder zien wie SFR is, en vanuit die identiteit kun je verder bouwen.

SFR is een onderneming om trots op te zijn, waarbij het introverte karakter de communicatie juist versterkt. Nu er duidelijkheid is over de identiteit van SFR, zullen ze de trouwe klanten (en werknemers) aantrekken die écht bij hen passen.